REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ATOMOJE.PL
§ 1 - Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy AtoMoje, dostępny pod adresem internetowym www.atomoje.pl, prowadzony jest przez Atisanę Brosz, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą ATOMOJE Atisana Brosz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6482799297, REGON 386217973.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów i określa zasady oraz tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Produkty oferowane w Sklepie są używane oraz nowe, by łatwo odróżnić rzeczy nowe od używanych, pod każdą rzeczą używaną znajduje się dopisek "Rzecz z działu second hand". Używane produkty mogą nosić ślady wcześniejszego użytkowania. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby rzetelnie opisać oraz pokazać stan każdego używanego Produktu.
§ 2 - Definicje
- Sprzedawca – Atisana Brosz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ATOMOJE Atisana Brosz.
- Klient – osoba fizyczna lub przedsiębiorca dokonujący zakupów w Sklepie.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu w celach niezwiązanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt – rzecz ruchoma oferowana w Sklepie.
- Umowa Sprzedaży – umowa zawarta na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na warunkach określonych w Regulaminie.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu.
§ 3 - Kontakt ze Sklepem
- Adres do korespondencji: ul. Majora Łupaszki 13/5, Kraków 30-198.
- Adres e-mail: atomowe.sklep@gmail.com
- Telefon: 733 788 300 (dostępny w godzinach 10:00-17:00 od poniedziałku do piątku w dni robocze).
§ 4 - Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym składania zamówień, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową,
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- Włączona obsługa plików cookies.
§ 5 - Zakładanie Konta w Sklepie
- Klient może założyć Konto poprzez wypełnienie Formularza Rejestracji.
- Założenie Konta jest dobrowolne i bezpłatne.
- Klient może usunąć Konto w dowolnym momencie poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mail Sklepu.
§ 6 - Informacje ogólne
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT, jeśli obowiązuje).
- Sklep oferuje sprzedaż na terenie Polski oraz krajów Unii Europejskiej.
- Produkty oferowane w Sklepie są rzeczami używanymi oraz nowymi – Klient akceptuje możliwość występowania śladów użytkowania w przypadku rzeczy używanych.
- Koszty dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
§ 7 - Składanie Zamówień
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Produkt i dodać go do Koszyka.
- Wypełnić Formularz Zamówienia (dane adresowe, sposób dostawy, metoda płatności).
- Zaakceptować Regulamin Sklepu.
- Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
- Opłacić zamówienie
2. W przypadku braku płatności w ciągu 48 godzin Sprzedawca może anulować Zamówienie.
§ 8 - Metody dostawy i płatności
- Dostępne metody dostawy:
- Przesyłka kurierska,
- Paczkomaty InPost,
- Orlen Paczka.
- Dodanie produktów do poprzedniego zamówienia (zbiorowa paczka)
Klient ma możliwość dodania nowych Produktów do wcześniej złożonego, ale jeszcze niewysłanego Zamówienia. W tym celu Klient powinien wpisać numer poprzedniego zamówienia w notatce do zamówienia lub jeśli składa zamówienie na te same dane co poprzednie - opisać zawartość poprzedniego zamówienia.
Nowe Produkty zostaną dodane do wcześniejszego Zamówienia, a Klient nie ponosi dodatkowych kosztów przesyłki.
Jeśli Zamówienie zostało już przekazane do wysyłki (informacja o realizacji zamówienia wysyłana mailowo), dodanie Produktów nie będzie już możliwe.
2. Dostępne metody płatności: -
- Przelew na konto Sprzedawcy, numer rachunku: 43 1870 1045 2083 1067 1097 0001
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest PayPro S.A. (Przelewy24)
- InPost Pay – za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile
§ 8.1. - Informacje o realizacji zamówień opłaconych szybkimi płatnościami -
"W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy."
-
lub "Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta, po otrzymaniu przez Sklep Internetowy potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez Podmiot realizujący płatność.
§ 8.2. – Płatność za pomocą InPost Pay
- Klient może wybrać jako metodę płatności usługę InPost Pay, obsługiwaną przez spółkę InPost Pay sp. z o.o.
- W przypadku wyboru tej metody, Klient zostanie przekierowany do aplikacji mobilnej InPost Mobile, gdzie dokończy proces płatności oraz wybierze sposób dostawy.
- Skorzystanie z usługi InPost Pay wymaga akceptacji Regulaminu InPost Pay, dostępnego pod adresem: https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulaminy/regulamin-uslugi-inpost-pay-obowiazujacy-od-06122024-1957609.pdf
- InPost Pay działa jako pośrednik płatności i nie jest stroną Umowy Sprzedaży.
- Dokument sprzedaży (paragon/faktura) wystawiany jest przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat za korzystanie z InPost Pay.
§ 8.3. - Zwrot płatności-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
§ 9 - Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Zwrot środków nastąpi w terminie 14 dni od momentu otrzymania zwracanego Produktu. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku zwrotu Produktu używanego, jego stan nie może być gorszy niż w chwili dostarczenia do Klienta, z wyjątkiem zmian wynikających z koniecznego sprawdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, tak jak miałoby to miejsce w sklepie stacjonarnym.
Jeżeli Produkt nosi ślady użytkowania wykraczające poza zwykłe sprawdzenie, w szczególności uszkodzenia mechaniczne, trwałe zabrudzenia czy rozdarcia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obniżenia kwoty zwrotu o wartość odpowiadającą kosztom przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowną sprzedaż (np. czyszczenie, naprawa, odświeżenie).
Informacja o wysokości ewentualnego potrącenia zostanie przekazana Klientowi przed dokonaniem zwrotu środków. - Zwrotowi nie podlegają:
- Produkty wykonane na zamówienie indywidualne (np. personalizowane na życzenie Klienta, dziergane na życzenie klienta).
- W przypadku zwrotu Produktu bez metki, który uniemożliwia jednoznaczną identyfikację jego pochodzenia ze Sklepu Sprzedawca może:
- odmówić zwrotu w formie pieniężnej i zaproponować wymianę na inny produkt,
- zaproponować zwrot w postaci bonu do sklepu, o równowartości ceny Produktu (pomniejszonej o ewentualne koszty przywrócenia do stanu sprzedaży, jeśli to konieczne).
Każdy przypadek oceniany jest indywidualnie z uwzględnieniem charakteru Produktu oraz stopnia jego zużycia.
§ 10 - Ograniczenie odpowiedzialności Sprzedawcy
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z winy przewoźnika.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia paczek w transporcie
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania siły wyższej.
§ 11 – Nieodebrane przesyłki - W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta, która została odesłana do Sprzedawcy (np. z powodu braku odbioru z paczkomatu, punktu odbioru lub nieobecności pod wskazanym adresem), Sprzedawca magazynuje przesyłkę nieodpłatnie przez 14 dni od dnia odebrania zwrotu.
- Po upływie 14 dni od dnia odebranego zwrotu przez Sprzedawcę, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty magazynowej w wysokości 2,00 PLN brutto za każdy kolejny dzień przechowywania przesyłki.
- Jeżeli Klient nie skontaktuje się ze Sprzedawcą i nie odbierze/zleci wysłania przesyłki w terminie 60 dni od dnia jej zwrotu do Sprzedawcy, Sprzedawca może wysłać na adres e-mail Klienta przypomnienie i wezwać go do odbioru zamówienia w dodatkowym, 14-dniowym terminie.
- Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.
- Po skutecznym odstąpieniu od umowy, Produkt może zostać:
- ponownie wprowadzony do sprzedaży, jeśli jego stan na to pozwala,
- przekazany na cele charytatywne (np. organizacjom pomocowym),
- przerobiony na inną rzecz nadającą się do ponownej sprzedaży - upcykling
§ 12 – Paczki zbiorcze i wstrzymanie wysyłki na życzenie Klienta
- Klient ma możliwość połączenia dwóch lub więcej zamówień w jedną paczkę zbiorczą, o ile poinformuje o tym Sprzedawcę przed realizacją pierwszego zamówienia (w notatkach do zamówienia lub mailowo).
- W takim przypadku Sprzedawca wstrzymuje wysyłkę zamówienia do momentu:
- daty wskazanej przez Klienta w wiadomości do zamówienia
- otrzymania wyraźnej dyspozycji od Klienta o wysyłce
- Okres bezpłatnego przechowywania produktów w przypadku paczki zbiorczej wynosi maksymalnie 20 dni od daty złożenia najstarszego zamówienia objętego tą paczką - chyba że Sprzedawca przedłuży termin jego magazynowania na prośbę Klienta
- Jeżeli w ciągu 20 dni Klient nie opłaci wszystkich zamówień lub nie zleci wysyłki, Sprzedawca może anulować nieopłacone zamówienia, a opłacone Produkty, które były przechowywane, zostaną rozliczone w formie bonu kwotowego do wykorzystania w sklepie, równowartości zapłaconej ceny za dany Produkt.
- Bon jest ważny przez 6 miesięcy od daty jego wystawienia. Nie podlega wymianie na środki pieniężne. W przypadku zwrotu zamówienia zrealizowanego poprzez bon, zwrot środków jest w postaci bonu.
§ 13 – Rezerwacje i nieopłacone zamówienia
1. W przypadku, gdy Klient złoży zamówienie i wyraźnie zadeklaruje chęć jego opłacenia w późniejszym terminie, Sprzedawca – według własnego uznania – może wstrzymać się z ponownym wystawieniem Produktu do sprzedaży.
2. W takiej sytuacji Produkt pozostaje zarezerwowany na rzecz Klienta nieodpłatnie przez maksymalnie 7 dni kalendarzowych od daty złożenia zamówienia.
Po upływie tego terminu Sprzedawca ma prawo:
- anulować zamówienie i ponownie wystawić Produkt na sprzedaż,
- lub – jeżeli Klient w dalszym ciągu deklaruje chęć zakupu – przechowywać Produkt odpłatnie, pobierając opłatę magazynową w wysokości 1,00 PLN brutto za każdy dzień przechowywania, liczony od 8. dnia od daty przekroczenia bezpłatnego magazynowania.
3. Opłata magazynowa dotyczy jedynie sytuacji, gdy Klient potwierdzi chęć dalszego utrzymania rezerwacji Produktu po upływie 7 dni. Może ona zostać doliczona do wartości kolejnego zamówienia lub potrącona z kwoty zwrotu w przypadku rezygnacji z zakupu.
§ 14 – Reklamacje
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową sprzedaży na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym oraz ustawie o prawach konsumenta.
2. W przypadku Produktów używanych Sprzedawca ogranicza odpowiedzialność z tytułu rękojmi do 1 roku od dnia wydania rzeczy Kupującemu, zgodnie z art. 568 § 1 Kodeksu cywilnego, o ile w opisie Produktu nie wskazano inaczej.
3. Reklamację można złożyć: - Drogą elektroniczną na adres e-mail: atomoje.sklep@gmail.com
- pisemnie na adres korespondencyjny Sklepu wskazany w § 3 niniejszego Regulaminu.
4. Zaleca się, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym podać:
a) opis niezgodności Produktu z umową oraz datę jej zauważenia,
b) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy),
c) dane kontaktowe składającego reklamację (np. imię, nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu) – co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji,
d) jeśli to możliwe – załączenie zdjęć lub innych materiałów dokumentujących niezgodność
5. W przypadku potrzeby zwrotu Produktu do Sprzedawcy, Kupujący zostanie o tym poinformowany mailowo wraz z instrukcją zwrotu.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnej reklamacji – obejmującej wymagane informacje lub Produkt – i poinformuje Kupującego o sposobie jej rozpatrzenia.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnej reklamacji – obejmującej wymagane informacje lub Produkt – i poinformuje Kupującego o sposobie jej rozpatrzenia.
8. Kupujący będący Konsumentem ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów m.in.: - z pomocy miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Z platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 15 - Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Atisana Brosz, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ATOMOJE Atisana Brosz, NIP 6482799297, REGON 386217973.
2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
- realizacji zamówienia i obsługi Klienta,
- obsługi zwrotów i reklamacji,
- wystawienia dokumentów sprzedaży (np. faktur),
- kontaktu w sprawach związanych z działaniem sklepu.
3. Podstawą przetwarzania danych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy,
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny (np. wystawienie faktury),
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora (np. dochodzenie roszczeń).
4. Dane osobowe będą przechowywane:
- przez okres realizacji umowy i obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych (np. przez 5 lat),
- lub do momentu wycofania zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na jej podstawie.
5. Klient ma prawo do:
- dostępu do danych,
- ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zamówienia.
7. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
8. W przypadku wyboru metody płatności InPost Pay, dane niezbędne do realizacji zamówienia (takie jak: zawartość koszyka, dane dostawy, adres e-mail) mogą zostać przekazane do operatora usługi – InPost Pay sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, jako odrębnego administratora danych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych przez InPost Pay znajdują się w ich polityce prywatności.
§ 16 - Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy są w języku polskim zgodne z polskim prawem.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.